Vinodol obara turističke rekorde

alenka.JPG

 

Mnogobrojni tuirsti oduševljeni su Vinodolom

 

U osmomjesečnom periodu, od 1. 1. do 31. 8. 2015.g., na području Vinodola boravilo je 6.332 gostiju koji su ostvarili 61.665 noćenja. U usporedbi s istim razdobljem prethodne godine to je rast od 16%u dolascima i 26% u noćenjima. Rekordni turistički rezultati bili su povod za razgovor s ALENKOM SPOJA, zamjenom direktorice Turističke zajednice Vinodolske općine.

*ostvarili ste rekordne turističke rezultate. Možete li pojasniti što je, osim lijepog vremena, na to utjecalo?

Prema statističkim podacima vidljivo je da postoje trendovi rasta u broju dolazaka i noćenja domaćih i stranih gostiju. Ta tendencija rasta prisutna je posljednjih deset godina, odnosno kumulativno od 2005. – 2014. godine broj dolazaka i noćenja domaćih i stranih gostiju trostruko je porastao. Za tako dobre rezultate, osim lijepog vremena, prvenstveno je zaslužna dobra ponuda smještajnih objekata (pogotovo rurualnih kuća s bazenima).

Posljednjih deset godina bilježimo porast broja registriranih iznajmljivača i ležaja, tako da u periodu do kolovoza 2015. godine ukupno brojimo 170 registriranih iznajmljivača sa skoro 800 raspoloživih ležaja na području cijele Vinodolske općine, što znači da imamo svake godine porast od 20%.

Ruralni turizam u punom cvatu

Razvoj ruralnog turizma na području Vinodola je u punom cvatu, a autohtono uređene kuće i dalje privlače velik broj turista i zaljubljenika u prirodu. To potvrđuje činjenica da su gosti zadovoljni  kvalitetom smještaja u Vinodolu. Osim ovih dobrih pokazatelja sezone tu je i neizostavna raznolikost i ljepota krajolika, povijesne i kulturne znamenitosti kao i blizina razvijenih turističkih odredišta Crikvenice i Novog Vinodolskog, što omogućuje razvoj cjelokupne turističke ponude na području Vinodola.

Na koji način Turistička zajednica potiče razvoj turizma, posebno ruralnog?

U petnaest godina je anonimna dolina s nekoliko iznajmljivača, koju su mnogi miješali s Novim Vinodolskim, postala prepoznatljiva destinacija. Ponajprije po ruralnom turizmu, ali i po brojnim projektima koji izlaze iz klišea „sunce i more“. Od 1998. godine, kada je osnovana Turistička zajednica, izgradili smo vlastiti identitet i „brand“, te smo postali prepoznatljiva turistička destinacija po ruralnim objektima. Uloga naše Turističke zajednice u razvoju selektivnog – ruralnog oblika turizma je u marketinškim aktivnostima koje intezivno provodimo posljednjih nekoliko godina. Od sudjelovanja i prezentacija Vinodola i naših smještajnih kapacitieta po sajmovima i našim predstavništvima u susjednim zemljama, do ugošćavanja i vođenja Vinodolom na stotine novinara, televizija, putopisaca, fotografa, snimatelja i raznih grupa. Kada se vide njihove reakcije i oduševljenje viđenim i posjećenim, stvara se osjećaj koji zaista motivira i potiče na daljnji rad. Razvoj selektivnog oblika turizma, odnosno daljnje afirmiranje Vinodola kao destinacije ruralnog, kulturnog i aktivnog turizma strateški je cilj Turističke zajednice Vinodolske općine.Naravno, da uvijek može bolje i više, no svi smo svjedoci razdoblja da je financijska slika svugdje poprilično narušena što utječe i na naš rad.

Nabrojite najuspješnije projekte TZ

Naravno, tu je nekoliko tradicionalnih projekata po kojima smo prepoznatljivi, kao što su Vinodolske ljetne večeri, Ružica Vinodola, Drivenik čuvar kroz povijest itd. Takve aktivnosti smatramo izuzetno važnim za daljnju turističku budućnost Vinodola kao turističke destinacije. Nadalje tu su projekti vezani uz razvoj aktivnog turizma (planinarenje, šetanje, biciklizam, sportski ribolov, paragliding, zmajarenje, slobodno penjanje...), kao što je tiskanje karata: Planinarskih staza i šetnice, Biciklističke karte, Vidikovaca, Staze kamenih stupi, Vinodolslkih vrila i perila. Mnoge od tih projekata ostvarili smo u suradnji sa susjedim Turističkim zajednicama gradova Novog Vinodolskog i Crikvenice. Pored spomenutih projekata tu je Turistička kartica kao zajednički projekt naših triju Turističkih zajednica, s čijom smo realizacijom započeli u 2014. godine. Kartica je kod ponuđača, iznajmljivača i korisnika - gostiju izazvala podršku i oduševljenje. Tu su i nezaobilazni projekti u kojima sudjelujemo u suradnji s TZ Kvarnera, "Kvarner Family" putem kojeg promoviramo Vinodol i obiteljski smještaj. Unazad tri godine sudjelujemo u pilot projektu PPS koncepta "Hrvatska 365" s TZG Novog Vinodolskog i TZG Crikvenice, putem kojeg aktivno sudjelujemo na marketinškim aktivnostima i promoviranju Vinodola i smještajnih kapaciteta, posebno u periodu pred i posezone. 4.

Koji su, po vašem mišljenju, ograničavajući faktori razvoja turizma u Općini?

Vinodol, uz sve svoje komparativne prednosti, te uz analizu i proučavanje novih turističkih trendova i spoznaja, može oblikovati vrhunsku turističku ponudu i formirati jedinstveni imidž i nametnuti se kao top destinacija, odnosno kao turistička marka. Kao mikro destinacija Crikveničko-vinodolske rivijere, koja ima turističku tradiciju staru više od sto godina, Vinodol se treba razvijati, ne kao dodatna ponuda, nego i dalje kao samostalni turistički proizvod i izgraditi vlastitu marku, koja bi trebala rezultirati povećanjem smještajnih kapaciteta, i to prvenstveno u ponudi ruralnog turizma i agroturizma.

Nedostaje restorana s tradicionalnom kuhinjom

Ono što trenutno kronično nedostaje na području Vinodola svakako je gastro ponuda, poput restorana baziranih na tradicionalnoj kuhinji. Gostima uz smještaj treba ponuditi i ostale sadržaje i zadržati ih da čim više vremena provode upravo na našem području. Danas je eno-gastro ponuda jak argument dolaska gostiju u određenu destinaciju, te se nadamo da će se s vremenom i to razviti po uzoru na mnoge destinacije koje prednjače upravo po ovakvim inicijativama.

Malo je mjesta u Hrvatskoj koja desetljećima njeguju i pripremaju "stare" recepture i delicije kao što je npr. bribirski prisnac. Stoga, takva jela treba promovirati u gastro promociji gdje gost ima priliku kušati autohtone specijalitete našega kraja. U sladu s tim promoviramo autohtona jela organizirajući "Dane bribirskog prisnaca", u sklopu kojeg smo promovirali "Miću vinodolsku kuharicu", Dječijeg vrtića Cvrčak i mrav iz Triblja, te eno-gastro knjižicu "Ča su jili naši stari" Osnovne škole dr. Josipa Pančića iz Bribira. 5.

Kakva će, po vašem mišljenju biti sljedeća turistička sezona i koje nove projekte imate u pripremi?

Iako smo iznimno zadovoljni sa statističkim pokazateljima ove sezone, ovakve ako ne i boje turističke rezultate priželjkujemo i u slijedećoj turističkoj sezoni. Kada je riječ o našim projektima i planovima za buduća razdoblja, ima još dosta nerealiziranih planova jer, nažalost, raspolažemo skromnim financijskim mogućnostima koja otežavaju rad i poslovanje Turističke zajednice, a samim tim i realizaciju opsežnih aktivnosti i projekata. No, mi smo optimistični, i sve ono što smo do danas napravili, bilo to sukladno raspoloživim proračunom puno ili skromno, ponosni smo što se ti rezultati vide izvana što je i u interesu turističke razvojne orijentacije Vinodolske općine.

Napominjemo da bit vinodolske priče nisu brojke, već poruka da specifičan turizam može oživjeti kraj, zadržati ljude, očuvati i oplemeniti spomeničku baštinu i temeljiti razvoj na autohtonoj ponudi. Budući da je glavni razvojni pravac razvoj ruralnog turizma, cijela ideja treba se i dalje temeljiti na autentičnosti Vinodolske doline, sačuvanom krajoliku, netaknutoj prirodi, kulturno - povijesnoj baštini, sačuvanim seoskim jezgrama, prirodnoj raznolikosti, ekološkim proizvodima, sačuvanim pučkim i lokalnim običajima, što dolini donosi marku zdravog i aktivnog života, opuštenosti i osobne identifikacije s lokalnim stanovništvom i njegovom kulturno - povijesnom baštinom.

Vinodol tako postaje meka antistresnog turizma ne samo za inozemne i domaće goste već i za lokalno stanovništvo Crikvenice, Novog Vinodolskog pa i ostatka županije. Vodeći se tim idejama želja nam je u suradnji s Vinodolskom općinom i naravno sa financijskim mogućnostima usmjeriti aktivnosti na što većoj valorizaciji naše povjesne i sakralne baštine u turističke svrhe. Moram napomenuti da naše ciljeve, projekte i zamisli bilo bi nemoguće realizirati bez izuzetno dobre suradnje s Vinodolskom općinom, mjesnim odborima sva četiri mjesta, bez razumijevanja i svesrdne podrške članova naših tijela kao što su Turističko vijeće, Nadzorni odbor i Skupština Turističke zajednice na čelu kako s bivšim predsjednikom Ivicom Jerčinovićem, tako i sadašnjim Ivicom Crnićem. U nedostatku navedene podrške bilo bi vrlo teško biti produktivan i operativan jer poticajno okruženje je na kraju ključ za postizanje dobrih i vidljivih rezultata. Zadovoljni smo i zahvalni što je Vinodolska Općina turizam označila kao okosnicu budućeg razvitka, što je na čelu naše Turističke zajednice osoba koja ima sluha za turizam i sve ono što smo do sada realizirali ne bismo uspjeli bez zajedničke suradnje. Kao što sam već spomenula s predsjednikom Turističke zajednice, odnosno načelnikom ostvarili smo izvrstan odnos, podršku i razumijevanje.

alenturist.jpg

 

Rezultati turističke sezone 2015. za proteklih 8 mjeseci i zasebno kolovoz 2015. godine

U osmomjesečnom periodu, od 1. 1. do 31. 8., na području Vinodola boravilo ukupno 6.332 gostiju i ostvareno je ukupno 61.665 noćenja. U usporedbi s istim razdobljem prethodne godine (koja je unazad 5 godina bila njabolja godina statistički) bilježimo rast u dolascima (2014. - 5.474) od 16% i 26% u noćenjima (2014. - 49.009). Dok u periodu od 01.08.do 31.8. također bilježimo vrlo dobre rezultate kako u dolascima 2.885, tako i u noćenjima 26.671. U usporedbi s istim razdobljem prethodne godine bilježimo porast u broju dolazaka od 14% (2014. - 2.527) i noćenjima od 20% (2014. - 22.172)

Prema statističkim podacima vidljivo je da postoje trendovi rasta u broju dolazaka i noćenja domaćih i stranih gostiju, tako dobrim podacima pogodovla je dobra ponuda smještajnih objekata (pogotovo rurualnih kuća s bazenima) te dobre vremenske prilike. Posljednjih deset godina, odnosno kumulativno od 2005. – 2014. godine, broj dolazaka i noćenja domaćih i stranih gostiju trostruko je porastao. Svake je godine skoro za 20% veći broj registriranih iznajmljivača i ležaja, tako da u periodu do kolovoza 2015. godini ukupno brojimo 170 registriranih iznajmljivača sa skoro 800 raspoloživih ležaja na području cijele Vinodolske općine.

I ove godine najzastupljeniji su Austrijanaca i Nijemaca. I dalje stoji činjenica da su gosti zadovoljni smještajom i kvalitetom smještaja u Vinodolu, što se pokazalo u rastu noćenja inozemnih gostiju. Razvoj ruralnog turizma na području Vinodola je i dalje u punom cvatu, a autohtono uređene kuće i dalje privlače velik broj turista i zaljubljenika u prirodu.

Tags: Općina Gospodarstvo Turizam